inne

Czym zajmują się agencje SEO i agencje Adwords?

Reklama w sieci to najlepsze narzędzie promocyjne produktów i usług. Niektórzy mówią, że gdy nie ma Cię w social mediach czy Google, nie istniejesz. Jednak, by skutecznie promować swoje usługi, produkty czy budować relacje z klientami trzeba wiedzieć, jak działają algorytmy Google oraz jak planować kampanie promocyjne. Dlatego warto skorzystać z pozycjonowania stron.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to nic innego jak zbiór działań mających sprawić, że Twój serwis znajdzie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google. Najczęściej do działań pozycjonerskich należą:

  1. audyt techniczny strony www..,
  2. stworzenie strategii pozycjonowania,
  3. stworzenie wytycznych tekstów,
  4. odpowiednie wybranie fraz kluczowych,
  5. pozostałe działania pozycjonerskie.

Każdy z ww. etapów wymaga pracy oraz odpowiedniego podejścia. Ważne jest również zadbanie o to, by teksty SEO były przyjemne zarówno dla użytkownika, jak i botów Google. Poza tym pozycjonowanie stron ma sporo zalet. Dzięki niemu możesz zadbać o to, by Twoja strona była widoczna a sieci. Pozycjonowanie warto połączyć z odpowiednimi kampaniami Adwords.

Kampanie Adwords i SEO — jak połączyć?

Zanim znajdziemy odpowiedź na pytanie jak połączyć pozycjonowanie stron i kampanie Adwords, warto dowiedzieć się, czym są kampanie Adwords.

Kampanie Adwords, w tej chwili Ads to system reklamowy od Google, który daje możliwość tworzenia i wyświetlania reklam tekstowych i produktowych. Mechanizm działania kampanii jest bardzo prosty: tworzysz kampanię z określonym budżetem, wybierasz frazy kluczowe i uruchamiasz kampanię. Później wszystko zależy od użytkownika — gdy wpisze jedno z haseł, które wybrałeś do kampanii, np. buty Graceland, Twoja reklama wyświetli się w wyszukiwarce. Gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę zostanie przekierowany na odpowiednią stronę www.

Jak połączyć pozycjonowanie stron z kampaniami Adwords? Pierwszym etapem są najczęściej zaplanowanie strategii i kampanii i pozycjonowania. Obie te usługi, tworząc duet pozwalają na:

  • dotarcie do różnych grup klientów,
  • łatwiejsze uzyskanie przewagi nad konkurencją,
  • lepsze i szybsze efekty promocji, widoczne od razu,
  • łatwiejsze dotarcie do osób częściej korzystających z urządzeń mobilnych,
  • lepsza widoczność reklamy w sieci.

Kolejny etap to odpowiedni wybór fraz i rozpoczęcie działań oraz uruchomienie kampanii.

Dlaczego warto postawić na agencje SEO i agencje Adwords?

Czy kampanię Ads i pozycjonowanie stron można “ogarnąć” samodzielnie? Odpowiedź brzmi… TAK i NIE. Tak, ponieważ istnieją darmowe narzędzia do wybierania fraz kluczowych i takie, które pomagają tworzyć teksty przyjazne botom. Nie, ponieważ pozycjonowanie stron to wymagający proces — trzeba odpowiedniej wiedzy, czasu, budżetu i wielu innych działań, które mogą być trudne do zrealizowania przez jedną osobę.

Gdy zdecydujesz się powierzyć pozycjonowanie i prowadzenie kampanii Adwords agencji, zyskasz:

  • osobę, która będzie mogła poświęcić Twojej stronie odpowiednią ilość czasu,
  • specjalistę, który pomoże Cii rozwinąć skrzydła w sieci i m.in. zwiększyć ruch na stronie, a później sprzedaż.